Explozia comertului electronic

comert electronic

Pe scurt, comertul electronic reprezinta procesul de cumparare si vanzare a produselor si serviciilor prin mijloace electronice, cum ar fi aplicatiile mobile si Internetul. Comertul electronic se refera atat la comertul online, cat si la tranzactiile electronice. In ultimul deceniu, popularitatea comertului electronic a crescut semnificativ si inlocuieste cu succes magazinele traditionale de cartier, precum si hypermarketurile.

Cumparaturi non-stop

Comertul electronic poate permite oricarei persoane sa cumpere si sa vanda produse la scara globala, douazeci si patru de ore pe zi, fara alte cheltuieli generale, pe care orice magazin traditional sunt obligate sa faca. Pentru un mix mai bun de marketing si o rata de conversie mai buna, o afacere de tip e-commerce de succes trebuie sa aiba si o prezenta fizica prin utilizatorii platformelor de afiliere ce fac reclama afacerii respective.

In timp ce majoritatea oamenilor cred ca notiunea de e-commerce se rezuma numai la comertul cu amanuntul la consumator (B2C), in realitate exista multe alte tipuri de e-commerce. Acestea includ licitatii online, online banking, vanzari de bilete si rezervari (booking), precum si business to business (B2B). Recent, cresterea comertului electronic s-a extins si la dispozitivele mobile, activitate cunoscuta sub numele de m-commerce, care este pur si simplu un subsidiar al comertului electronic.

Sisteme de plata tot mai sigure

In ultimul deceniu, comertul electronic a cunoscut o crestere exploziva si exista motive intemeiate de a intelege de ce s-a intamplat acest lucru. Pe masura ce Internetul se inradacineaza in viata cotidiana si in rutina zilnica, adoptarea comertului electronic continua sa se dezvolte, iar intreprinzatorii profita de acest lucru.

Avand in vedere ca la inceputul anului 2000, multi oameni erau sceptici in ceea ce priveste transferul cardurilor prin Internet, tranzactia de comert electronic este la aceasta ora intr-o ascensiune continua. Certificatele SSL, criptarea si sistemele de plati externe de incredere, cum ar fi Paypal, Worldpay si Skrill, au contribuit la cresterea increderii oamenilor in comertul electronic.