Noul Aeroport Daxing arata ca o uriasa nava extraterestra aterizata langa Beijing

Aeroportul Daxing din Beijing arata fabulos

China a deschis oficial Aeroportul International Daxing din Beijing, un hub futuristic de tranzit proiectat de celebra firma Zaha Hadid Architects (ZHA). Acesta are cel mai mare terminal din lume, ce se intinde pe 700.000 de metri patrati.

Aeroportul Daxing va deflua traficul aerian din Beijing

Integrat perfect in reteaua de transport extinsa a metropolei, noul aeroport este definit prin curbe arhitecturale captivante, o abundenta de lumini interioare si numeroase sisteme de economisire a energiei, ce includ panouri fotovoltaice si un sistem de recoltare a apelor pluviale. Aeroportul Daxing din Beijing trebuie sa gazduiasca 72 de milioane de calatori pana in 2025 si este planificat pentru o extindere suplimentara, pentru a servi pana la 100 de milioane de pasageri si 4 milioane de tone de marfa anual.

Situat la 46 de kilometri sud de centrul orasului Beijing din districtul cu acelasi nume, Aeroportul International Daxing din Beijing a fost creat pentru a atenua congestionarea traficului aerian numai pe aeroportul deja existent al capitalei chineze. Aeroportul ofera conexiuni directe la Beijing – inclusiv un tren expres de 20 de minute – precum si la reteaua nationala feroviara de mare viteza, avand si servicii locale feroviare pentru acces facil la regiuni din apropiere, cum ar fi Tianjin si provincia Hebei. Terminalul prezinta un design radial, compact, capabil de a sustine un numar considerabil de aeronave si de a reduce distantele plecand din centrul constructiei.

Aeroportul Daxin beneficiaza de iluminare si incalzire inteligenta

Recent atribuit de catre Asociatia Internationala a Transportului Aerian, codul Aeroportului Daxing, PKX, stabileste un nou standard in serviciile de transport aerian, ce serveste populatiei in continua crestere a regiunii intr-un terminal de pasageri compact si eficient, adaptabil pentru dezvoltarea ulterioara a acestuia, asa cum se arata intr-un comunicat de presa dat de reprezentanti ai firmei de arhitectura ZHA. Respectand principii din arhitectura traditionala chineza, care organizeaza spatii interconectate in jurul unei curti centrale, designul terminalului ii ghideaza pe toti pasagerii prin zonele relevante de plecare, sosire sau transfer catre spatiul generos din centrul sau – un spatiu de intalnire cu mai multe niveluri situat in centrul terminalului, se precizeaza intr-un comunicat de presa.

Liniile iconice, fluide, desenate de arhitectii de la Zaha Hadid sunt aduse la viata in interiorul aeroportului, prezentand un acoperis boltit, prevazut cu luminatoare liniare ce inunda interiorul cu lumina naturala. Pentru a reduce necesarul de energie au fost instalate panouri fotovoltaice, asigurandu-se o capacitate minima de cel putin 10 MW. Un sistem compus din pompe de caldura de tip sol-apa furnizeaza o putere suplimentara sistemului de incalzire centralizat, capabil de recuperarea caldurii reziduale. Aeroportul include, de asemenea, un sistem de colectare si gestionare a apei pluviale ce poate purifica in mod natural pana la 2,8 milioane de metri cubi de apa, dirijandu-i catre lacurile si apele curgatoare din apropiere.